Superpočítání pro průmysl www.it4i.cz

Výkonné renderování na superpočítači

Jednou z oblastí kde dochází k masivnímu využití HPC je počítačová grafika, konkrétněji syntéza obrazu neboli renderování virtuální scény. Renderování má řadu praktických aplikací, např. ve strojírenství, v průmyslovém designu, či v zábavním průmyslu.

K urychlení renderování lze použít nejen grafické akcelerátory, ale i koprocesory. Nový koprocesor Intel Xeon Phi obsahuje více jak 60 jader a ve spolupráci s CPU lze dosáhnout v mnoha případech několikanásobného zrychlení. Tohoto zrychlení se podařilo dosáhnout i na superpočítači Salomon, kde se provedlo portování renderovacího volně šiřitelného systému Blender Cycles na koprocesory MIC.

VaVR tým IT4I se podílel i na renderování otevřeného filmu Cosmos Laundromat (https://www.youtube.com/watch?v=Y-rmzh0PI3c).

Podporované renderovací enginy

Blender Internal 2.69 (GPL license)
Blender internal je základní renderovací engine Blederu, volně šiřitelného 3D animačního nástroje.
Zdroj: http://www.blender.org/

Cycles Render (APL2 license)
Renderovací engine Cycles je součástí Blenderu již od verze Blender 2.61. Výpočet lze urychlit grafickými kartami s technologií CUDA a koprocesory Intel Xeon Phi (MIC). Tento render implementuje metodu Quasi Monte Carlo se Sobolovým generátorem pro výpočet globálního osvětlení..
Zdroj: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Render/Cycles

LuxRender 1.3.1 (APL2 license)
LuxRender je volně šiřitelným renderovacím systémem, který využívá Monte Carlo metodu a Metropolis-Hastingův algoritmus (Metropolis light transport metodu) pro výpočet renderovací rovnice. Je podporován grafickými kartami s technologií OpenCL. 3D aplikace, ze kterých lze exportovat scénu do LuxRenderu: Blender 2.6x, Carrara, 3dsmax, Sketchup, Cinema 4D, DAZ Studio, Autodesk Softimage, Poser.
Zdroj: http://www.luxrender.net/en_GB/index

Maxwell Render Suite V3 (komerční licence)
Maxwell je renderovací engine založený na metodě Metropolis light transport. Všechny části Maxwellu, jako např. emitory světla, materiálové shadery, kamera atd. jsou založeny na fyzikálních modelech. Maxwell nativně podporuje tyto platformy: 3dsmax , ArchiCAD, Autodesk VIZ, Autodesk Softimage, Bonzai3D, Cinema 4D, FormZ, Houdini, Lightwave, Maya, Microstation, Modo, Revit , Rhinoceros, Sketchup, SolidWorks, Nuke, Photoshop, After Effects, Allplan, SolidThinking, Blender a další.
Zdroj: http://www.maxwellrender.com
Lamborghini Aventador. Renderováno via Cycles. Model z 'thefree3dmodels.com' Tatra T87. Renderováno via Maxwell Render V3.CosmosLaundromat_Cycles_0766 CosmosLaundromat_Cycles_2423 CosmosLaundromat_Cycles_0441Ložisko. Renderováno via Maxwell Render V3.

Partneři